Saturday 1 June 2013

Ucieczka od codzienności.

Z racji tego, że ostnimi czasy powróciłam do intensywnego czytania książek, postanowiłam, że będę dzielić się tutaj z wami ciekawszymi historiami z papierowych kartek, po które sięgnęłam. 
Osobiście ksiązki traktuję jako idealną ucieczkę od codzienności, jako coś co świetnie sprawdza się jako forma relaksu i chwila zapomnienia otaczającej rzeczywistości. 
Na pierwszy rzut, pójdzie książka 'CHATA' Williama P. Younga. 



Książka dość interesująca, zarówno z okładki jak i z przesłania. Nie jest to typowe czytadełko. Posiada wiele pozytywnych opinii, czytana w wielu jezykach na prawie całym świecie. Oczywiście znajdą się także tacy, których  ta powieść może nie wciągnąć i nie ukazać im swojej świetności. Powieść jest niezwykle zaskakująca, do której lektury warto zabrać ze sobą okulary wiary. Pomogą one w głębszym oddaniu się Temu Najwyższemu. 
Pisanie tej recenzji nie przychodzi mi z łatwością, ponieważ  jej tematyka tyczy się ważnym kwestiom mojego życia. 
Glówny bohater tej powieści ma za sobą, ciężką dramatyczną przeszłość. Jego życie staje się w pewnym czasie bardziej uporządkowane, jednak nadal miewa sporo problemów. Zaczyna błądzić. Wybiera się na spotkanie z Tatą. Zaskakujące chwile, trzymające w napięciu towarzyszą czytaniu tej powieści. Następuje jednak moment, w którym autor zmienia naturalnie przyjętą wizję Boga. Wciela go w postacie, w których ciężko było mi wyczuć , podczas czytania, że jest to On. Wiara, wizerunek Boga sa tematami, które odzwierciedlają indywidualność naszych umysłów, dlatego każdy czytający będzie w inaczej odbierał tą książke. Niemniej jednak przedstawia ona wizerunek Boga do ludzi, a także ludzi do Boga, jego łaskawość i nieprzewidywalność.
"Chata" to poruszająca,pełna mądrości powieść wskazująca nam najważniejsze aspekty naszego życia...miłość i wzajemny szacunek.Ukazuje również zagrożenia,które niesie ze sobą "samolubny świat" czyli chęć zysku,władzę,niezależność,łatwe,ale jak błędne,negatywne osądzanie zachowań drugiego bliźniego.


,,Za każdym razem, kiedy wybaczasz, świat się zmienia, za każdym razem, kiedy wkładasz w coś serce, świat się zmienia, każdy dobry uczynek, widoczny lub niewidoczny, jest spełnieniem moich celów i później już nic nie jest takie samo.'' 


Myślę, że tę książke mogę polecić naprawdę każdemu. Jestem ciekawa czy wy czytaliście tą powieść, o może o niej słyszeliscie. Może podzielicie się swoją opinią na temat tej opowieści? :)


Obecnie  końcż czytać  książkę pt. ' Dotyk Crossa'  więc recenzja  pojawi się niebawem!
buź.
KAS

23 comments:

  1. Po skonczeniu z okresem przygotowan do matury (w koncu mam to za soba!), chce nadrobic troche z czytaniem innych ksiazek:) Recenzja, ktora napisalas jest bardzo ciekawa, jednak nie przepadam za tematyka religijna.. Jedynie kiedy porusza tematyke egzorcyzmow np, takie filmy bardzo mnie wciagaja:) Czekam na kolejne recenzje i rowniez obserwuje:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podobno geologia czy geodezja to przyszlosciowe i duzo pracy jest po kierunkach tego typu, wiec dobry wybor chyba;)

      Delete
  2. Ja właśnie swój olej kokosowy zakupiłam w sklepie zielarskim i pani wpuściła mnie w maliny :(

    ReplyDelete
  3. Zapowiada się interesująco ta książka
    Buziaki
    XO XO XO XO XO XO

    ReplyDelete
  4. książka ma prześliczną okładke ;)

    ReplyDelete
  5. Czytałam ją, przyznam że mnie dotknęła.
    Dzięki że mi o niej przypomniałaś, chętnie jeszcze raz do niej wrócę:)

    ReplyDelete
  6. piękna ksiazka ;)
    zapraszam:
    welcome-to-realityy.blogspot.com
    obserwujemy ?

    ReplyDelete
  7. "Dożywocie" Marty Kisiel- świetna książka, chyba najlepsza jaką czytałam;)
    Mój egzemplarz właśnie wędruje po koleżankach i ich mamach, w zasadzie to nawet nie wiem gdzie teraz jest, hmmm koniecznie muszę się tym zainteresować!:D

    ReplyDelete
  8. Książka wydaje się bardzo ciekawa, niebanalna, lecz tematy wiary i Boga nie są mi zbyt bliskie. :)
    Czytanie to naprawdę fascynujące zajęcie.
    Można odlecieć w inny świat, czasem nawet nie orientując się kiedy. :)
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To nie jest typowa książka religijna :)

      Delete
  9. Zgadzam się, książki to idealna "odskocznia" od codzienności. :)

    ReplyDelete
  10. Cieszę się, że Ci się podoba nasze dzieło. ;)
    A książki, mam nadzieję, że wybaczysz brak autorów, a jednie same tytuły, to: Złodziejka książek, Posłaniec, Szare śniegi Syberii, Emma i ja, Romans z kokainą, 7 razy dziś, Tam gdzie spadają anioły, Erebos, Przełamać noc oraz 13 małych błękitnych kopert. :)
    Trochę tego jest, ale te pozycje wydają mi się w większości wartościowe, a na pewno wciągające. :)

    ReplyDelete
  11. hmm, postaram się przeczytać, bardzo lubię książki, ale ostatnio nie mam na nie tyle czasu ile bym chciała :(

    ReplyDelete
  12. Podoba mi się twój opis, myślę, że i mnie zainteresowałaby ta książka. Na razie niestety ciągnie mi się lista "nieprzeczytanych" która zamiast male, rośnie :P

    ReplyDelete
  13. dzięki za odwiedziny i oczywiście ja również obserwuje :) zapraszam cię również na nasze konto na fb :) pozdr

    ReplyDelete
  14. Ja lubię bardzo Prathetta, na mojej liście jest dokończenie "świata dysku" , chętnie też sprawdziłabym czy inne książki poza serią by mi się spodobały :) Oczywiście takie klasyki Kinga jak Christine czy Zielona Mila.
    Ostatnio wzięłam się za czytanie Greya, skusiły mnie te niezliczone zachwyty, ale nie jestem w stanie przetrawić tej książki ;) Raczej nie skuszę się na przeczytanie II i III Tomu ;)
    Chętnie przeczytałabym tez Kroniki Czarownic Ann Rice, (jestem wilka fanką Kronik Wampirów) To tylko z takich klasyków, jeszcze sporo tytułów które migły mi w księgarniach, bo lubię czyta, ale uwielbiam też kolekcjonować książki )

    ReplyDelete
  15. Nie czytałam, ale już sama okładka zachęca na dzień dobry:)

    ReplyDelete
  16. Nie czytałam tej książki, ale bardzo mnie kusi.

    ReplyDelete

Wypowiedz się !